Yang lain

Hujung minggu yang panjang di Cancún

We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Ini mungkin merupakan rumah bagi tradisi percutian musim bunga Margaritaville, Señor Frog, dan rumah frat, tetapi Cancún juga boleh menjadi pusat makanan dan pengembaraan hebat. Kami baru-baru ini menghabiskan hujung minggu yang panjang dengan bermain ombak dan perjalanan ke Tulum dan kembali, mencari hidangan, minuman, dan keseronokan yang hebat sepanjang perjalanan. Mengelakkan rantai Amerika dan tempat pesta penuh seperti Coco Bongo tidak mungkin lebih mudah, dan di tempat mereka, kami menikmati taco kecil dan makan malam yang tidak dapat dilupakan.

Kami bertemu dengan angin hangat Cancun yang tidak berkesudahan semasa ketibaan, yang merupakan kepergian selamat datang dari pelbagai yang lebih kejam di New York. Mengemudi jalan utama Zona Hotelera, jelasnya bandar Disney ini. Sangat sedikit bahagian negara ini, jika ada, kelihatan seperti Cancún, dengan jalan-jalannya yang luas (lengkap dengan pemisah rumput hijau) dan tumpukan papan tanda jalan yang mudah dibaca. Kami mendaftar masuk ke hotel kami, di mana lobi dipenuhi dengan penutur bahasa Inggeris sehingga kami semua tahu bahawa kami boleh berbahasa Inggeris antara satu sama lain tanpa bertanya terlebih dahulu. Bukan kebaikan untuk perjalanan ke negara asing, tetapi kami terus berusaha.

Separuh pertama hari kedua menghabiskan sebahagian besar ping-pong dari kerusi santai ke lautan dan kembali lagi, tetapi akhirnya, kelaparan melanda dan kami pergi mencari taco yang baik dan asli. Kedai taco lubang kecil di dinding yang akan kami tuju, Habanero, duduk di seberang jalan dari Bubba Gump Shrimp tetapi begitu baik, kami pergi dua kali dalam empat hari. Ia mempunyai penilaian yang sangat tinggi di TripAdvisor, dan untuk alasan yang baik - jika anda makan taco sebenar di Cancun, pergi ke Habanero dan pesan ikan,

tinga ayam, dan taco chorizo, dan tostada ayam. Anda ingin mengucapkan terima kasih secara peribadi - ini adalah oasis taco kecil di tengah-tengah papan iklan kesepakatan margarita. (Foto ihsan Jon Jackson)

Kami berpusing dan menyerang beberapa restoran di jalan utama hotel, yang nampaknya tidak dapat dielakkan, tetapi menjumpai makanan yang sangat mengejutkan di Argentina Puerto Madero. Ia terletak di pusat membeli-belah kecil seperti kebanyakan restoran dan bar di jalan raya, dengan BMW dan Audis yang disewa duduk di sebelah pelayan depan. Di dalamnya terdapat banyak pelancong, tetapi di sini mereka bercampur dengan penduduk tempatan. Satu hidangan yang tidak boleh dilangkau di sini adalah empanada - mereka adalah impian poket goreng (daging dan tuna yang dibumbui adalah kegemaran peribadi kita). Kami mengikutinya dengan halibut dengan sos wain putih dan tenderloin dengan bayam berkrim dan bawang karamel. Mereka berpengalaman dengan sempurna, bahagian lelaki, dan menjadi kejutan terbesar dalam perjalanan kami.

Pada waktu pagi, kami menyewa kereta dan perlahan-lahan menuju ke Tulum. Kami disarankan untuk berhenti di Puerto Morelos, yang merupakan sebuah bandar kecil di tepi pantai. Bahkan di sini, kami pelancong yang lapar harus berhati-hati dengan perangkap pelancong - tempat-tempat di sepanjang dataran utama disajikan dengan jari ayam, dan saya memetik, "taco Mexico," sementara jalan-jalan kecil yang berdebu menawarkan kelegaan yang asli. Kami diberitahu bahawa La Playita mempunyai ikan terbaik di bandar, tetapi belum dibuka untuk makan tengah hari pada waktu kami tiba. Sebagai gantinya, kami mempertaruhkan Fountain of Flavour yang bernama manis, yang terdengar lebih baik dalam bahasa Sepanyol. Ia membuahkan hasil - kami memesan ikan, tinga ayam, dan taco cochinita, bersama jus nanas yang baru dibuat, dan dihargai oleh kesegaran dan kesederhanaan semuanya.

Kami kembali ke arah Tulum, di mana kami bermain dalam ombak sekali lagi dan meneroka reruntuhan, menyokong tur Inggeris sehingga kami dapat belajar sedikit berita dari panduan. Sekiranya ada

satu penyesalan dari perjalanan jalan raya ini, kami tidak meluangkan masa yang cukup untuk membuat adrenalin kami mengikuti kursus zip di salah satu banyak taman cenote yang melintasi jalan antara Cancún dan Tulum. Kami tiba setelah lawatan terakhir keluar, dan tidak bernasib baik. (Foto ihsan Jon Jackson)

Oleh itu, kami menemui ketenangan dalam koktel di jalan pejalan kaki di Playa del Carmen. Kami tiba di bandar tepat ketika matahari terbenam, jadi kami menghabiskan beberapa minit menyaksikan sebuah hotel di tepi pantai yang diatur untuk perkahwinan pada malam itu sebelum memutuskan Bar Kaca untuk selingan cepat.

Bahawa kami menempuh perjalanan yang tidak begitu cepat kembali ke Habanero di antara check-out dari hotel kami dan menuju ke lapangan terbang harus mengatakan semuanya. Jalan ini tidak rapi dan pastinya bukan jalan yang kurang dilalui, tetapi saya akan kembali untuk makanan Cancún dan banyak lagi bila-bila masa.

Tonton videonya: уекенд в Канкуне - часть 1 (Ogos 2022).